Pages

Ads 468x60px

Monday 20 January 2014

SET GOUT SHAKLEE



Kenali penyakit Gout

Gout, penyakit yang terjadi dari pengumpulan asid urik yang berlebihan didalam badan. Asid urik yang berlebihan ini pula terjadi apabila badan tidak dapat memecahkan purine yang terhasil dari pemakanan yang diambil. Apabila sistem penapisan buah pinggang gagal untuk menapis dan mengeluarkan asid urik berlebihan ini dari badan ataupun sistem badan menghasilkan  terlalu banyak asid urik  yang menyebabkan buah pinggang tidak sempat menampung jumlah asid urik yang perlu ditapis dan dikumuhkan.. asid urik ini akan berkumpul dan menjadi semakin banyak menyebabkan ianya meresap kebahagian sendi dan mengeras. Akibatnya sendi membengkak dan berdenyut disebabkan kristal yang terbentuk  menyerang bahagian tisu-tisu sendi.

Bagaimana Gout Terjadi?

GOUT bermula dengan sendi kaki (seperti ibu jari) yang menyebabkan rasa sakit, membengkak dan merah selain rasa kaku dan panas. Menyentuh atau bergerak akan menjadikannya sangat sakit. Simptom gout boleh terjadi dalam masa yang pantas (sehari) dengan serangan pertama biasanya terjadi waktu malam. Gout hanya menyerang sekali saja bagi sesetengah orang tetapi ia akan menyerang lagi beberapa bulan berikutnya.

Antara makanan yang harus dielakkan:
 
Makanan laut; ikan, kerang, sardin dan ikan bilis, Sayur-sayuran seperti asparagus, bunga kobis dan bayam, Organ dalaman haiwan seperti paru, hati dan jantung, Daging merah, Cendawan, Yis (roti putih, roti manis)

Set Shaklee yang ditawarkan bagi pesakit gout :

1) Alfalfa
Untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan, membantu mengawal keseimbangan asid / alkali di dalam badan. Ia  tinggi kandungan protein dan mengandungi lapan enzim pencernaan. Ia juga membantu dalam mengatasi bengkak, sakit sendi, bengkak buku lali dan kaki. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.

2) Performance Drink
Memelihara atau seimbangkan kandungan air dalam badan supaya badan tidak mengalami dehidrasi. Pesakit gout perlu menyingkirkan asid urik dengan lebih kerap kencing. Air yang mencukupi dalam badan amat penting untuk melancarkan proses pembuangan asid urik. Performance Drink berfungsi mengantikan air yang hilang dan memelihara tahap air dalam badan pesakit.

3) Omega Guard

Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelak inflammation pada sendi-sendi pesakit. Ia juga sebagai langkah berjaga jaga sebelum bengkak menjadi lebih teruk.
 

 
Siapa golongan yang berisiko menghidap Gout
  • Mereka yang berusia 40 ke 50 tahun terdedah kepada gout tetapi gout juga boleh terjadi di kalangan mereka yang lebih muda.
  • Memiliki sejarah keluarga yang berhadapan dengan gout
  • Mereka yang mengamalkan gaya pemakanan yang tidak sihat
  • Wanita putus haid
  • Obesiti, diabetes dan hyperlipidemia atau mereka yang mengalami tekanan
Pesakit Gout sangat memerlukan pengambilan air yang optimum di dalam badan. Air berfungsi untuk menyikirkan asid urik berlebihan dari terkumpul di dalam badan sebelum gout menjadi semakin parah.

                                                                **Order sekarang**

                                                                      Untuk order,


SMS/Call/Whatsapp : 0103766039 – Faizah

Email : faizahm01@yahoo.com



Saya menawarkan konsultansi percuma & harga istimewa buat semua pelanggan saya


0 comments:

Post a Comment

 
faizah mohaiyuddin