Pages

Ads 468x60px

Monday 20 January 2014

SET SAKIT MIGRAIN



Pernahkah anda merasa sakit kepala yang teramat sangat di belah kanan, kiri atau belakang? Nampaknya anda telah diserang migrain yang berlaku apabila salur darah di kepala mengembang dan gentian saraf merembeskan bahan kimia yang tidak diperlukan badan.

Punca Migrain ?

Migrain biasanya terjadi apabila terdedah dengan bunyi dan bauan yang terlalu kuat termasuk minyak wangi, tekanan perasaan dan emosi, alahan, pertukaran waktu tidur atau tidur yang tidak mencukupi, merokok atau terdedah dengan asap rokok, tidak makan atau berpuasa tanpa bersahur, minum minuman keras dan mengambil pil hormon.

Makanan yang dipercayai boleh menjadi penyebab kepada migrain adalah makanan yang mengandungi tyramine seperti ikan salai, hati ayam, wain merah, keju yang lama dan sesetengah kekacang serta makanan yang mengandungi monosodium glutamate (MSG) atau nitrat seperti bacon dan hotdog. Selain daripada itu, coklat, mentega kacang, buah avokado, pisang, sitrus, bawang, hasil tenusu dan jeruk juga dikatakan mampu membuatkan seseorang menghidap migrain sekiranya diambil dengan berlebihan.

Set Migrain yang ditawarkan Shaklee adalah :

1) Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

Kalsium - bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium - penting untuk metabolisma kalsium.  Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D-penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.


2) B complex 
Mengandungi vitamin B2 dan B6 yang terbukti dapat mengurangkan kesakitan akibat migrain.Juga pengambilan vitamin ini dapat mengurangkan stress,strok dan depressi.

Wanita mempunyai kecenderungan menghidap migrain yang lebih tinggi berbanding lelaki (75%), kebiasaan sebelum haid dan selepas menopaus. Penemuan terbaru juga mengatakan ia mungkin disebabkan genetik. 

      Pilihlah supplemen yang sihat dan pasti selamat untuk atasi penyakit anda dari bergantung kepada ubat-ubatan yang mengandungi dadah yang boleh menyebabkan kesan jangka panjang.
                                                                **Order sekarang**

    Untuk order,


SMS/Call/Whatsapp : 0103766039 – Faizah

Email : faizahm01@yahoo.com



Saya menawarkan konsultansi percuma & harga istimewa buat semua pelanggan saya

0 comments:

Post a Comment

 
faizah mohaiyuddin